25 August 2012

Vorbiti limba luxemburgheza?

Am avut parte de o intamplare foarte amuzanta saptamana trecuta, cand ma aflam in Gent, Belgia. Impreuna cu o prietena am intrat intr-un magazin de pantofi Gabor (slabiciunea mea :D), mai ales cand am vazut ca erau 50% reduceri.
Probam pantofi, schimbam impresii, probam din nou si tot asa...pana cand proprietarul magazinului ne intreaba in engleza ..."Ce limba vorbiti, limba luxemburgheza?".

Mi-am spus atunci in gand "Exista limba luxemburgheza?". I-am raspuns scurt "Nu". Curiozitatea lui insa a mers mai departe "poloneza?" :) Atunci i-am zis "Romana". Cu siguranta nu se astepta la acest raspuns. "Doua fete blondute cu ochi albastri..hmmm...si parca totusi seamana cu fetele din aceasta zona a Europei, dar nu vorbesc nici franceza, nici flamanda...hmmmm", spunea poate in gandul sau proprietarul magazinului.

Si acum revenind la limba luxemburgheza....Mi-a ramas sincera sa fiu intrebarea aceasta in minte, astfel ca intr-una din diminetile banale cand mergi la birou si astepti metroul, un "google search" m-a luminat. Da, chiar exista aceasta limba. Este sa-i zicem un dialect al limbii germane, vorbita de aproximativ 3000 de persoane. Limba luxemburgheza este limba pe care sasii din Transilvania o vorbeau. De fapt, stramosii sasilor din Transilvania erau chiar din Luxemburg.

Wow...ce descoperire...ce face istoria, reclama 50% reducere pantofi Gabor si un google search! :)

No comments:

Post a Comment