17 January 2013

Copilaria cu visele ei

Ce vise aveam cand eram copii? Ce amintiri ne leaga de copilarie?

Iata cateva raspunsuri personale la aceste intrebari:

1. De fiecare data cand se intorcea mama de la serviciu, veneam repede la usa si ma uitam in geanta ei sa vad daca este ceva si pentru mine.

2. Intotdeauna ma bucuram daca o gaseam pe mama acasa cand veneam de la scoala. Vroiam sa nu mai plece la serviciu.

3. Imi doream sa devin "om mare" cat mai repede, ca sa nu mai am teme de facut cand ma intorc acasa de la scoala.

4. Eram cea mai fericita cand ne vizita Tataia. Il intrebam din prima zi cat va sta la noi, ca sa stiu cum imi "dozez" fericirea pe parcursul timpului si sa nu ma ia prin surprindere vestea ca va pleca repede.

5. Imi placeau la nebunie intamplarile pe care Tataia ni le povestea despre al doilea razboi mondial, el fiind veteran de razboi. Il rugam mereu sa ne mai spuna povesti din razboi(chiar daca stiam ca nu mai erau altele), dar parca Tataia ne surprindea mereu cu mereu alte povesti si asa adormeam.

6. A manca pe prispa bunicilor paine facuta de Mamaia in test, cu branza si rosie, era un adevarat festin. Nu va ganditi ca mancam in farfurie...nu; intr-o mana aveam painea cu branza, iar in cealalta mana tineam rosia coapta. Ritualul continua cu chinuirea unei pisici(alba cu pete negre) pe care o trageam mereu de coada. In continuare, eu trag pisicile de coada.

7. Odata, Tataia ma purta in spatele lui. Era noapte, chiar spre dimineata. Mi-a aratat stelele de pe cer, Carul mare, Carul mic, Punguta cu doi bani si Luceafarul.Ma intreb acum de unde oare am mostenit pasiunea mea pentru astronomie :))

8. Mergeam des pe vai si dealuri cu parintii la iarba verde. Intr-o zi s-a pus vremea rea, vant destul de puternic si cativa picuri de ploaie. Deschid mica mea umbrela si realizez ca ma desprind cativa centimetri de sol. A fost prima mea decolare fara aparat de zbor :))

9. Fiecare copil e intrebat ce-si doreste sa ajunga atunci cand va fi mare. Eu imi doream sa devin astronaut, sa pot zbura cu o racheta, sa ajung pe o stea si sa privesc de la distanta pamantul si restul planetelor.

Unii spun ca-si doresc sa fie din nou copii. Eu mi-as dori doar sa retraiesc aceste intamplari si sa fiu din nou inconjurata de tataia si mamaia.

Voi ce dorinte aveati cand erati copii?

p.s. Imi aduc aminte si acum urmele de cenusa care imi ramaneau pe maini de la painea facuta in test.Imi este dor de acea paine.

11 comments:

  1. Am incercat acum sa imi amintesc, dar merge greu :)Alta data amintirile vin spontan, de exemplu cand astept in statie metroul :) dar in general in copilarie imi imaginam ca anii care urmeaza vor fi o revelatie si viitorul rezerva o lume fantastica (gen chestii care zboara etc). Apoi cand citeam carti de aventura in clasa a 4-a, 5-a, 6-a imi imaginam ca voi calatori departe. Dar n-am calatorit in afara Europei unde m-as plimba mai tot timpul oricum.

    ReplyDelete
  2. Vise.... ( cu astea mai greu)
    1. Nu mai tin minte exact ce doream da una dintre : aviator, doctor, politist sau astronout. Inclin sa cred ca aviator.

    Dorinte...
    1. Imi amintesc ca in clasa 1 eram al doilea la inaltime. In clasa a 3 eram cam pe la jumate. Si mi-am dorit sa cresc mai repede. In clasa a 6 eram al doilea ( din nou ). Nu stiu de ce am inceput cu asta dar asta a fost.
    2. Am avut o perioada in care imi doream sa conduc un tractor...inca mai doresc ( stiu e silly ).

    Amintiri ( a aici am prea multe ...nu-mi ajunge un caiet studentesc sa le scriu pe toate .. am sa fac un mic rezumat... daca pot sa il numesc asa). Titlu : Intamplari care mi-au schimbat viata
    1. Imi amintesc de o vara in clasa a IV. Cand stateam la bunica mea, cu 3 veri. Si am avut program de om mare :)). Cum vine asta? Pai luni - vineri la 6 trezirea mergeam la pescuit la 7 ne intorceam , ne luam sepele pe spate si mergeam la CAP la lucru. La 4 veneam inapoi si mergeam pana seara la scalda. Si noaptea nu puteam dormii...radeam asa noaptea ziceam bancuri...ne calcam dupa ce bunica urla la noi.
    2. Imi amintesc de prima data cand m-am dat cu bicicleta. Megeam tinut de tata ( a legat o bota dupa bicicleta si cand prindem viteza lasa de bota). Si "bicicleam" prin fata vecinior ( unii si rude ) si urlam cat ma tinea gura. Si cand ma opream urlam dupa tat sa vina sa ma impinga. A facut baiatu sport in ziua aia, ca io eram de neoprit.
    3. Imi amintesc cand tata a cumparat prima dacie. Aveam 5 sau 6 ani si a cumparat o dacie rosie rosieeeee. Si cand a fost sai puna placute de numere...nu stiu ce am avut da nu mi-a placut masina cu placute alea de numere ( paote nu mai era asa rosie )...Si io plangeam ca masina nu mai arata asa faina cu numerele alea.... Si tata tot incerca sa ma faca sa nu plang. Si tot a incercat el sa ma imbune...pana a zis. Mai copile daca nui placutele astea masina se poate rasturna. Atat a trebuit si am tacut....si iara ma uitam cu bucurie la FURIA ROSIE.
    4. Imi amintesc de prima data cand m-am dus cu tractoru....si eram atata de mandru ..... Binenteles tractoru ara...era un praf si o mizerie...dar nimic nu mia putut sterge ranjetu de pe fata
    5. Imi amintesc ..... de prima noapte fara mama. Stateam la bunici si atunci au cumparat a mei un apartement ( la 5 minute de bunici). Si in prima noapte cand a mei au stat in apartament ( nu era inca mobilat), m-am trezit singur fara mama...m-am uitat in stanga in drepata si frate....SCANDALLLLLLLL..... si tin minte si acu ( nu aveam mai mult de 4 ani)....m-il amintes pe bunicu cu mine intr-o mana si lanterna in cealalta( nu era iluminat ca acu)...si m-il amintesc cum batea in usa parintilor.....si nu a deschis nimeni...si iar ca prin minune m-am linisti

    ReplyDelete
  3. 6. Un scandal la fel am facut in bucuresti la niste rude..a mei au plecat la Unirea. Eu dormeam de amiaza...si m-am trezit singur ...frate atat mi-o fost....stiu ca vecinii din blocul vecin...au iesit sa vada ce s-a intampla.....ca in filmele cu nebunii
    7. Imi amintesc de o carte parca se numea 3 Grasani..scris de ceva rus (parca)
    8. Imi amintesc de zilele cand m-am dus la furat de cirese....si am ajuns de furat dintr-un cires de la nasii mei.
    9. Imi amintesc de o ziua in care bunica mia dat 1 leu si mi-a zis dute mai si cumpara niste mosini( oare cati stie ce inseamna asta ). Si io : bunica da nu pot cumpara masini de banii astia ca masinile is scumpe.. Nu ma, mosinile is chibrite. :))
    10. Imi amintesc ca ma duceam la colinda prin tot zalau ( de la 8 ani pana la 12 ani). Si cand zic mergeam mergeam prin tot orasu. Acum sa vad copil de 8 ani care se intorcea dimineata la 6 acasa de la colindat. Si facem de jumate de salariu ( de pe vremea aceea ). Si am fost cu irozii si buhaiu ( cautati pe googal cine nu stie )
    11. Imi amintesc cand am fost la canepa...atunci eram mic...si stateam pe caru plin de canepa, car tras de boi
    12. Imi amintesc de primul catel , care l-am avut care a murit dupa 2 luni. Si aici au fost cu bocete.
    13. Imi amintesc de cand ma duceam la film, si apoi acasa la bunici le povesteam verilor filmu...da asa cum era cu scheme, cu sunete. Eram in al 9 cer...normal ca ei nu intelegeam nimic. Tot la fel, imi amintesc cum ieseam de la filme cu carati , mama cat eram de bun la bataie, la toti ma uitam de sus.
    14. Imi amintesc de primul meu tanc teleghidat. Era tanc de ala care ar fi folosit pentru selenizarea lunii. Cine nu stie sa o intrebe pe adelus, ea ii astronautu de servici.
    15. Imi amintesc.. da sa lasam si pe alti...ca imediat nu mai au loc...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mama. Era cu telecomanda de aia cu fir. Si cladeam carti .... Si mama, ce faci copile, ce pui cartile pe jos punele inapoi...si ziceam... mama pe luna nu-i ASFALT, e cu obstacole si trebuie sa urce sa coboare. Si incercam sa o conving.....bine pana primeam o pereche de palme si ma conformam

      Delete
  4. Imi amintesc multe ... Cea mai amuzanta amintire este ca intr-o zi de 1 aprilie am sunat la fabrica unde lucra mama si am cerut cu ea si tipam ca avem inundatie si ca apa a ajuns si la vecini ... si mama a venit intr-un suflet ... si cand a vazut ca nu e nimica ... sa vezi atunci distractie :)
    Imi amintesc cum luam cartea telefonica si ne apucam sa sunam la orice numar gaseam "alo ! familia morcovel?" ... si ne distram teribil.
    Imi amintesc de tataia ca ma intreba daca merg la discosteica si daca nu ii dau niste ciucalata.
    Imi amintesc ca ne jucam de dimineata pana tarziu si tot nu era gata ziua ... (acuma trece luni si e gata saptamana).
    Imi amintesc ca am fost la scos de cartofi si ... inainte sa fac insolatie si sa-mi fie rau ... am prins vreo 15 fluturi intr-o cutie :)
    Imi amintesc ca singurele dati cand ne lasa mama afara seara (cand era intuneric) copii fiind .. era atunci cand ningea si toti copiii ieseam pe strada cu saniile sau cu patinele si eram super fericiti ca ninge .
    Imi amintesc ca mancam mult serbet :))
    Imi amintesc cat de gustosi si savurosi erau papanasii de la camin si am incercat papanasi de pretutindeni dar nu au gustul ala ...
    Visam sa ma fac doctor "chilug" :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dar Andre iti mai aduci aminte cand venea Mamaia din oras si afara ploua. Venea cu o geanta mica de mana crem cu maro si scotea din ea tot felul delucruri..cum ar fi inghetata...mirosea asa de bine, si era asa de cremoasa.
      Cea mai buna inghetata pe care am mancat-o vreodata a fost aia :)

      Delete
  5. Asta cu 1 aprilie nu o stiu.Si nici cu papanasii sau fluturii. Oare eu unde am fost? :-)

    ReplyDelete